De eerste week in een notendop - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mascha Bergmann - WaarBenJij.nu De eerste week in een notendop - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mascha Bergmann - WaarBenJij.nu

De eerste week in een notendop

Door: Massie

Blijf op de hoogte en volg Mascha

05 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Hoe kan ik de eerste week het beste omschrijven?

Druk, gezellig, spannend, zorgt voor chaos in het hoofd, oftewel: een rollercoaster!

Vrijdag 29 april 2016:
Om 09.00u afspraak bij het zwembad voor het verkrijgen van de 3 auto's die we gezamenlijk hebben gehuurd. Dit is echt wel nodig want Recompensa Park ligt toch wel een endje van de stad vandaan. Het tijdstip was niet zo'n probleem want ik was lekker bijtijds wakker, laten we het daar maar op houden hahahaha.
Nadat de sleutels verkregen waren en de informatie gegeven was, werd het tijd om boodschappen te doen. Waar? En hoe moeten we daar naartoe rijden? Het was een leuke onderneming, we hebben wat moeten zoeken maaaar, met een vertraging van ongeveer 10 minuten hadden we het gevonden! Hartstikke leuk om met 10 mensen in een supermarkt te lopen en te verzinnen wat je moet meenemen. Ieder huisje een kar en inladen maar. Enfin, een anderhalf uur later leek het zo goed als gedaan en hebben we alle tassen en zakken in de auto's gezet om vervolgens weer de weg terug te kunnen vinden. Ik moet altijd effe wennen als ik op het eiland ben en in de auto ga rondrijden. Maar goed, zo hier en daar met een keertje ronddraaien omdat we verkeerd zaten, komen we er ook wel. Duurt alleen ff wat langer.

Na de boodschappen thuis te hebben gebracht, besloten Sophie en ik er lekker op uit te gaan met de auto en naar een strandje te gaan. De rest bleef bij het zwembad en hebben daar de middag doorgebracht. Wij zijn naar Caracasbaai gereden, niet ver hier vandaan, ongeveer 10 minuten en ik heb daar het eerste contact na 4 jaar weer gehad met de Caraïbische Zee, sooooooo lekker! Verder nog even wat gedronken en toen was het alweer tijd om terug te gaan want er stond voor ons vanaf 18.00u een BBQ te wachten. Door TUI georganiseerd om alle collega's te leren kennen waar we vanaf maandag 02 mei 2016 gaan werken. Het was heel gezellig en leuk om iedereen te ontmoeten. hebben het niet heel laat gemaakt want de vermoeidheid begon zijn tol te eisen zeg maar.

Zaterdag 30 april 2016:
Onrustig geslapen nog maar dat trek wel weg, hoop ik. Tis de jetlag en die heeft toch altijd wat dagen nodig bij mij om zijn weg te vinden in het lekker kunnen slapen.
In de ochtend een appje gekregen om naar kantoor te komen voor de laptops die we hadden meegenomen. Deze even uit te proberen zodat we bij het starten maandag geen problemen zouden hebben met systemen enzo. Was leuk om gelijk het kantoor te zien waar we zouden gaan werken. Na het installeren enzo, ging niet helemaal voor iedereen van een leien dakje, zijn we naar het strand gegaan om daar iets te eten en hebben we heerlijk een aantal uur vertoefd aan het strand en in de zee. Zo liggend op mijn hammamdoek met rondom mij een tiental meiden en heer kan ik echt genieten van het gekeuvel wat ik om me heen hoor en zie, heeeeerlijk!

Zondag 01 mei 2016:
Niet de beste van mijn leven. De adrenaline een beetje gezakt, nog wat spanning in m'n lijf en de vermoeidheid van het niet lekker kunnen slapen gaan zijn tol eisen en zorgt er voor dat het janken me nader staat dan het lachen. Ben blij dat ik mijn jankbuien gewoon kan uiten bij die meiden en me niet hoef te schamen, wat een heel fijn idee is. Ook zo dus in de stad, waar we even daarvoor nog over de Pontjesbrug hebben gestruind om het gevoel weer te hebben met de stad en heerlijk geluncht te hebben bij het Pleincafé Wilhelminaplein, was daar weer zo'n momentje. Ik kan je vertellen, met 6 armen om je heen voel je je dan gauw weer beter :-). Verder hebben we die dag niets gedaan en ben ik ook lekker vroeg mijn mandje in gekropen om vervolgens heerlijk te slapen en de volgende dag fris en fruitig weer op te staan.

Maandag 02 mei 2016:
Vandaag voor mij en Sanne nog een dagje vrij! De rest moet wel gaan werken maar wij kunnen dus nog een extra dagje genieten. We zijn met de auto naar mijn favoriete strandje gegaan, nl Daaibooibaai. Dit is een heerlijk strand waar zowel toeristen als lokale mensen komen en zeker op een dag als maandag 02 mei (Feestdag, Dag van de arbeid) is het best druk. Sanne en ik hebben een palmboom uitgezocht met schaduw en hebben daar heel lekker vertoefd tot 15.00u. Toen merkten we dat we allebei aan het verbranden waren en zijn we de auto weer ingestapt. Even bij de Albert Heijn langsgereden, ja ook die heb je hier op het eiland, en lekker rondgelopen. Vervolgens naar huis gegaan om met Sophie samen te eten en weer lekker vroeg het mandje in te gaan want morgen moet er gewerkt worden! Ook nog even koffer 2 uitgepakt en mijn kamer gepimpt. Voelt iets meer als thuis.

Dinsdag 03 mei 2016:
Om 07.30u is het zover: we gaan naar het werk toe! Iedereen moet werken dus gaan met 3 auto's op pad. Zijn rond 08.00u op de plaats van bestemming, makkelijk gevonden dit keer omdat we die weg natuurlijk al een keer gereden hadden en inmiddels ook een verkorte weg wisten. Kennis gemaakt met onze blokgenoot Corné, hij is mijn buurman. Een gezellige vent kan ik wel zeggen die houdt van geintjes en motorrijden en ja, dan ben je bij mij natuurlijk aan het juiste adres. Tja, het werken is dan niet zoveel anders als in Nederland. Lekker aan de telefoon, beantwoorden van vragen van klanten en het opzoeken van informatie die zij zelf niet kunnen vinden op de site. De dag is omgevlogen! Toen we klaar waren met werken, wilden we weggaan maar ik had 's morgens de lichten van de auto niet uitgedaan dus...... de accu deed weinig meer. Gelukkig een behulpzame vriend van Sarita (andere collegaatje uit Rijswijk) is ons komen helpen en toen deed de accu het weer snel. Het was inmiddels al wat later en hebben toen eten gehaald bij de Surinamer en hebben dit meegenomen naar huis om daar op te eten. Lekker gedoucht en het bedje ingedoken.

Woensdag 04 mei 2016:
Eindelijk heerlijk geslapen, in 1 ruk door! Weer een leuke dag gehad met Sanne, Corné en ook Maarten aan het blok. Tussen de telefoontjes door hebben we het heel gezellig maar werken ook zeker door!! Woensdagavond eerst lekker pannenkoeken gegeten met z'n allen en toen een heerlijk avondje op Cabana gehad, fijne muziek, beetje dansen, echt wel heel fijn. Lag om 02.00u in bed en werd om 07.30u weer wakker. Even met het thuisfront geappt en gebeld, daar gaat het gelukkig ook goed en word het een beetje rustig. Al word er ook gezegd dat ze enorm moeten wennen aan de stilte........Hoe zou dat nou komen? hahahahah

  • 05 Mei 2016 - 17:49

    Marian:

    Ik smul van je verhalen. Wat ga je daar nou precies doen voor werk?
    Welk plaatsje zit je?

  • 05 Mei 2016 - 18:53

    Bert:

    Dushi de foto's zien er goed uit zelfs je ontbijt is nog het zelfde;).

  • 05 Mei 2016 - 21:53

    Simone :

    Je schrijft heerlijk! Fijn om te horen dat je geniet. We zijn jaloers!!

  • 05 Mei 2016 - 22:40

    Carin:

    Heerlijk om te lezen mascha, genieten met een lach en soms die traan.x

  • 05 Mei 2016 - 23:44

    Cora:

    Leuke verhalen Mascha!En ik snap er ook niks van,dat ze het thuis stil vinden hahaha.Dikke kus!

  • 06 Mei 2016 - 16:50

    Ma En Ton:

    Wat een leuk verhaal. Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt. De tranen horen er bij. We kijken uit naar volgende verhaal. Knuffel van ons. Ma en Ton.

  • 06 Mei 2016 - 21:46

    Tamte Paula:

    Lieve Mascha. eindelijk je blog gevonden was even benieuwd hoe het gaat.
    We hopen dat je je ervaringen met ons blijft delen.
    Dikke knuffel van Oom Henk en Tante Paula.

  • 08 Mei 2016 - 08:31

    Stephanie :

    Hee Massie! Fijn te horen dat het goed met je gaat en je lieve mensen om je heen hebt. Lachen en huilen, alles mag: supertrots dat je deze stap hebt gezet! Blijf vooral genieten van alles!

  • 18 Mei 2016 - 16:47

    Tante Paula:

    Hoi Mascha ben erg benieuwd hoe het gaat.
    Kan ik je misschien een berichtje sturen. via de App?
    Je zult het wel druk hebben met werken en het wennen.
    Horen graag iets van je Liefs Tante Paula.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mascha

Actief sinds 07 Aug. 2023
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 2668

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 30 Oktober 2016

Mijn droomreis na 15 jaar

Landen bezocht: